Search
Close this search box.

آشنایی با ونیر سرک

ونیر سرک

فناوری جدید سرک در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

اکثر مراجعه کنندگان دندانپزشکی ترجیح می دهند که دندانپزشک آنها دندان های خود را به گونه ای ترمیم و بازسازی کند که کاملاً با ظاهر دندان های طبیعی مطابقت داشته باشد. استفاده از روش های سنتی بازسازی و ترمیم دندان از جمله استفاده از آمالگام، کامپوزیت و روکش دندان گزینه مناسبی برای رفع این نیازها نیست. اما به کمک فناوری سرک این احتمال تا حد زیادی تایید شده است و با این روش می توانید پس از ترمیم دندان هایی با فرم کاملا طبیعی بدست آورید و در عین حال دوام و استحکام بالایی نیز بدست آورید. فناوری سرک جایگزین قالب‌های سنتی با یک سیستم اسکن پیشرفته که معمولاً برای ترمیم و ترمیم دندان‌ها و ایمپلنت‌های طبیعی استفاده می‌شود، و در عین حال فرآیند درمان را با پشتیبانی طراحی به بهترین شکل ممکن تکمیل می‌کند. این تکنولوژی سیستم پیشرفته ای که در مورد آن صحبت می کنیم، فناوری سرک است.

آشنایی با ونیر سرک

ونیر سرک چیست؟

به طور کلی ونیر سرک که توسط کمپانی CEREC ساخته شده است، به وسیله طراحی سه بعدی و به کار گرفتن فناوری CAD/CAM آماده استفاده می‌شود. این مورد، روشی بسیار سریع و البته مشابه با جنس دندان‌ها است. برخلاف سایر لمینت‌ها، نیازی به منظور آماده‌سازی ترمیم که ممکن است حتی تا چند هفته به طول بینجامد هم وجود ندارد و تمامی فرآیند تنها در یک جلسه حضور در مطب انجام می‌گیرد. البته باید توجه کرد که هزینه چنین لمینتی بالاتر از سایر روش‌ها است.قیمت هر واحد لمینت دندان با کیفیت اصلی را استعلام کنید.

اما به دلیل آن که بسیاری از افراد به دنبال روش ترمیمی هستند که شکل کاملا طبیعی دندان آن‌ها حفظ شود و قصد استفاده از روش‌های سنتی را ندارند، این تکنیک جدید با تکنولوژی به‌روز انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

فرآیند انجام

در روش استفاده از ونیر سرک، از تصاویر سه بعدی به جای قالب‌گیری‌های سنتی به منظور ترمیم دندان‌های فرد استفاده می‌شود. در تکنولوژی سرک از یونیت تراش کاملا دیجیتال استفاده می‌شود که با کمک سیستم دوربین و کامپیوتر پیشرفته، در کمترین زمان ترمیم دندان را میسر می‌کند. گفتنی است که با وجود سرعت بالای موجود در این روش، دقت ترمیم نیز بسیار بالا و رضایت‌بخش است.

آشنایی با ونیر سرک

مزایای استفاده از ونیر سرک

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از ونیر سرک، سرعت بسیار بالای آن است که تنها در چند ساعت، قالب‌گیری کاملا دیجیتال، تصویربرداری‌های سه بعدی و ساخت لمینت امکان‌پذیر خواهد بود. به همین دلیل نیز دیگر نیازی به استفاده از روکش موقت تا زمان آماده شدن لمنیت اصلی وجود ندارد و در وقت و هزینه‌های بیمار صرفه‌جویی می‌شود.

مقالات مهم لیمنت دندان:  آشنایی با لومینیرز (Lumineers)

از جمله مزایای دیگر استفاده از تکنولوژی سرک، کاهش آسیب و خطا در زمان اجرای لمینت است. در این نوع روش ترمیم، نیازی به استفاده از تراش اضافی نیز وجود ندارد و این خود روی بالا رفتن دقت و کاهش آسیب احتمالی تاثیر زیادی دارد.

این نوع ترمیم مناسب چه افرادی است؟

مهم‌ترین مورد در تشخیص این که آیا فرد برای چنین اقدامی مناسب است یا خیر، معاینه شدن توسط متخصص و دندانپزشک است. به طور کلی این روش برای افرادی که نیاز به انواع روکش دندان، اینله و آنله، پر کردن و رفع پوسیدگی، ایمپلنت و… دارند کاملا مناسب است. همچنین باید گفت که ونیر سرک برای درمان‌های زیبایی مانند اصلاح طرح لبخند نیز کاملا مناسب و البته اثربخش خواهد بود. ظرافت بالا و نتیجه سریع باعث می‌شود که بسیاری از افراد این روش را برای انواع ترمیم و کاربردهای زیبایی انتخاب کنند.

البته در این بین باید به این مورد نیز اشاره شود که چه افرادی امکان استفاده از ونیر سرک را ندارند. افرادی که به سلامت و بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نداده یا به عادت‌هایی همچون دندان قروچه دچار هستند، گزینه خوبی به منظور اجرای چنین ترمیم‌هایی به شمار نمی‌روند. علاوه بر آن، بیماران با درجات پوسیدگی عمیق که نیاز به درمان‌های گسترده و زمانبر در آن‌ها وجود دارد یا بیماران با بی‌نظمی‌های دندانی شدید، گزینه مناسبی برای استفاده از تکنولوژی‌های سرک نیستند.

ونیر سرک چیست؟

جمع بندی

برای ترمیم و بازسازی دندان‌ها، روش‌های متعددی وجود دارد که برخی از آن‌ها سرعت بالا، دقت مناسب و البته ظاهر کاملا طبیعی را دارند. استفاده از ونیر سرک یکی از روش‌های بسیار سریع و مناسبی است که ظاهری کاملا طبیعی را به دندان‌های فرد می‌دهد و در کمترین زمان امکان قرار گرفتن روی دندان‌ها را دارد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *