Search
Close this search box.

آشنایی با لمینت فلدسپاتیک

لمینت فلدسپاتیک

معرفی لمینت فلدسپاتیک و نکات مهم آن

لمینت دندان فلدسپاتیک که به عنوان روکش های سرامیکی نیز شناخته می شوند، روکش های نازک و سفارشی هستند که برای بهبود ظاهر دندان ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. آنها از نوعی ماده سرامیکی به نام پرسلن فلدسپاتیک ساخته شده اند که به دلیل استحکام، دوام و توانایی تقلید شفافیت و رنگ طبیعی دندان ها شناخته شده است.

فلدسپاتیک از مخلوطی از مواد معدنی، فلدسپات، کوارتز و میکا ساخته می شود که با آب و سایر مواد افزودنی مخلوط می شود و ماده خمیری شکلی به وجود می آورد. سپس خمیر به شکل دلخواه در می آید و در دمای بالا پخته می شود تا ماده ای سخت و بادوام ایجاد شود که می تواند در برابر سایش و پارگی استفاده روزمره مقاومت کند.

از لایه‌های پرسلن سرامیکی، لمینت فلدسپاتیک تولید می‌شود. این ونیرها خاصیت لایه‌لایه‌ای دارند و برای نصب باید دندان‌ها را آماده‌سازی کرد تا به چسبندگی لازم دست پیدا کند. لمینت دندان پوسته نازکی است که با توجه به نیاز فرد زیباجو طراحی می‌شود. لمینت فلدسپاتیک برای تغییر طول، رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها و همچنین بهبود ظاهر آنها روی سطح دندان‌ها چسبانده می‌شود.

معرفی لمینت سرامیکی فلدسپاتیک و نکات مهم آن

لمینت فلدسپاتیک از دی اکسید سیلیکون یا لایه‌های پودر شیشه به همراه مواد مایع، ساخته می‌شود. همچنین به دی اکسید سیلیکون، کوارتز یا سیلیس نیز می‌گویند که مقادیر مختلفی از اکسید آلومینیوم یا آلومینا دارد. زمانی که این آلومینوسیلیکات‌ها دارای سدیم و پتاسیم باشند، به آنها فلدسپات می‌گویند. به‌طور معمول فلدسپات‌ را به روش‌های مختلفی تغییر می‌دهند تا به شیشه تبدیل شده و در ترمیم‌های دندانی استفاده شوند. بهترین لمینت سرامیکی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است.

برای استفاده در سرامیک‌های دندانی، از شیشه‌های آلومینوسیلیکات فرم‌های مصنوعی می‌سازند. در گذشته پرسلن فدسپاتیک برای ساخت پروتزهای دندانی ماده‌ای کلیدی بود و در حال حاضر لمینت سرامیکی فلدسپاتیک به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. این ماده، شفافیت و زیبایی بالایی مانند دندان‌های طبیعی دارد.

لمینت دندان و تاثیر آن بر زیبایی خط لبخند

چه افرادی کاندیدای مناسب برای استفاده از این نوع لمینت هستند؟

لمینت فلدسپاتیک، یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای زیبایی لبخند و دندان‌ها به شمار می‌آیند. این نوع لمینت بیشتر به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • در صورتی که بیمار دندان قروچه نکند.
  • هنگامی که سایه رنگ دندان‌ها مشکل داشته باشد.
  • برای افرادی که به این نوع لمینت علاقه داشته باشند.
  • افرادی که بخش اعظمی از مینای دندان آنها علیرغم داشتن سوراخ، سالم باشد.
مقالات مهم لیمنت دندان:  لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟

بررسی ویژگی‌ها و مزایای لمینت فلدسپاتیک

از ویژگی‌های این نوع لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه شفافیت بالا
  • زیبایی طبیعی و فوق‌العاده
  • روشی با تهاجم بسیار کم
  • برای تقویت استحکام دندان‌ها یا به علت پیوند خوردن با مینای دندان
  • نیاز به حداقل میزان آماده‌سازی بین 0.2 تا 0.3 میلی‌متر
  • دوامی طولانی بین 7 تا 10 سال
  • مقاومت بالا در مقابل انواع لکه‌ها و در صورت ایجاد لکه، تمیز شدن به‌راحتی با پولیش
  • استفاده از این لمینت برای دندان‌های دارای بافت کامل و سالمی که به اصلاحات و تغییرات جزئی نیاز دارند.
لمینت سرامیکی فلدسپات تاثیر بسزایی در زیبایی و سفید شدن دندان‌ها دارد.

بررسی میزان مقاومت لمینت سرامیکی فلدسپاتیک

میزان مقاومت این لمینت در مرحله اول به دندانپزشک و سپس به میزان خرابی دندان‌ها و مشکلات آن بستگی خواهد داشت. برای چسباندن این لمینت‌ها نیازی به تراش زدن زیاد دندان‌ها نیست، پس مینای دندان کمتر از بین می‌رود. در نهایت این نوع لمینت به خوبی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و با وجود آن دندان تقویت می‌شود.حتما لمینت کامپوزیتی را بررسی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی و بررسی لمینت فلدسپاتیک و نکات مهم آن بپردازیم. لمینت جنس فلدسپات نوعی ونیر است که برای اصلاح مشکلات دندان، اصلاح طرح لبخند، سفید شدن و زیبایی بیشتر دندان‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این نوع لمینت مزایای بسیاری دارد که می‌توان به مقاومت بالا بین 7 تا 10 سال، شفافیت مناسب، زیبایی طبیعی، تهاجم بسیار کم و موارد دیگر اشاره کرد.

اشتراک گذاری این مطلب

لمینت لوسایت
خدمات زیبایی دندان

لمینت‌های تقویت شده لوسایت

با لمینت‌های تقویت شده لوسایت آشنا شویم! لمینت دندان راه حل خوبی برای داشتن لبخندی زیبا است. لبخند می تواند تاثیر مثبتی بر اطرافیان و

2 پاسخ

    1. لمینت فلدسپاتیک معمولا خیلی خوب ماندگاری داره ولی بستگی به جنس دندان و نوع رعایت کردن شما دارد لطفا با کلینیک تماس بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *