Search
Close this search box.

لمینت‌های تقویت شده لوسایت

لمینت لوسایت

با لمینت‌های تقویت شده لوسایت آشنا شویم!

لمینت دندان راه حل خوبی برای داشتن لبخندی زیبا است. لبخند می تواند تاثیر مثبتی بر اطرافیان و حتی خودمان داشته باشد. دندان های سالم مهم ترین عامل در ایجاد لبخند زیبا هستند. برخی از افراد به دلیل دندان های کدر، نامرتب ، لبخند زیبای خود را از دست می دهند و حتی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. این افراد می توانند از معجزه ای به نام لمینت دندان استفاده کنند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت های دندانی اساساً پوسته های شیشه ای ظریفی هستند که برای تقویت و پوشاندن سطوح دندان استفاده می شوند. روکش های دندانی بسیار بادوام هستند و رنگ آنها با دندان های واقعی تفاوتی ندارد. از ونیرها برای فرم، شکاف، طول دندان، تغییر رنگ، اصلاح شکستگی دندان استفاده می شود. لمینت به صورت لایه ای نازک روی سطح دندان قرار می گیرد و عیوب دندان را پنهان می کند.

لمینت‌های تقویت شده لوسایت

لمینت‌های دندان از جنس سرامیکی قیمت بالاتری نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی دارند، اما آنها از استحکام بالاتری هم برخوردارند. در حقیقت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت لمینت‌های سرامیکی و کامپوزیتی در استحکام آنها است. نکته جالب شاید این باشد که حتی لمینت‌های سرامیکی هم از روش‌های مختلفی تقویت می‌شوند.

تقویت لمینت‌های سرامیکی از طریق لوسایت یکی از انواع زیرمجموعه‌های تولید لمینت‌های سرامیکی و البته بسیار کاربردی است. مطالعات بالینی بر لمینت‌های تقویت شده لوسایت نشان داده که ماندگاری لمینت‌های سرامیکی با این ترکیب، تا 5 سال بیش‌تر از حالت طبیعی خواهد بود.و شما لمینت دندان در تهران میتوانید توسط متخصص جراحی دندانپزشکی انجام دهید.

لمینت‌های دندانی لوسایت را بشناسید.

لمینت‌های تقویت شده لوسایت در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرند؟

لمینت‌ها در دسته‌بندی‌های گوناگونی از جمله: تقویت شده با زیرکونیوم، زمینه سرامیک- شیشه، کربن- کربن متخلخل و کربن متراکم قرار می‌گیرند که لمینت‌های لوسایت در دسته سرامیک- شیشه قرار دارند. لمینت‌های لوسایت دارای تقویت‌کننده‌هایی از جنس الیاف پیوسته هستند.حتما لمینت کامپوزیتی را بررسی کنید.

دلیل محبوبیت لمینت‌های تقویت شده لوسایت چیست؟

استفاده از این نوع لمینت‌ها دلایل زیادی دارد، اما مهم‌ترین دلایل محبوبیت آنها موارد زیر هستند:

  • سهولت ساخت برای دندانسازان
  • یکپارچگی، نمای بهتر و طبیعی‌تر
  • شفافیت بالای روکش‌ها
  • خواص مکانیکی از جمله استحکام بالا
  • کم بودن تراکم تخلخل

لمینت‌های تقویت شده لوسایت از طریق چه فرایندی تولید می‌شوند؟

روش تولیدی اصلی برای تقویت لمینت‌ها با مواد لوسایت با نام پرس حرارتی شناخته می‌شود. مواد لمینت در قالب مخصوص ریخته شده و قالب با سرامیک پلاستیکی پر می‌شود، سپس طی فرایند پخت از تف جوشی و تشکیل منافذ در لمینت جلوگیری می‌شود.

لمینت‌های بسیار طبیعی سرامیکی

مزایای استفاده از لمینت‌های تقویت شده با لوسایت چیست؟

از لمینت به‌طور کلی برای زیباسازی دندان استفاده می‌کنند، اما با توجه به هزینه و زمانی که برای انجام لمینت دندان گذاشته می‌شود، انتخاب بهترین نوع آن متناسب با جنس و رنگ پایه دندان شما یک امر اساسی محسوب خواهد شد.

مقالات مهم لیمنت دندان:  سفیدترین رنگ لمینت دندان چیست؟

لمینت‌های تقویت شده با لوسایت احتمال آسیب دیدن کمتری نسبت به سایر لمینت‌ها دارند و بسیار طبیعی و شفاف هستند. عمر این لمینت‌ها تا 11 سال بیشتر از سایر از لمینت‌ها گزارش شده و در طول زمان تغییرات رنگ کمتری از خود نشان داده‌اند.

3 راه برای جلوگیری از آسیب به لمینت‌های لوسایت!

با رعایت چند نکته ساده می‌توان عمر لمینت‌ دندان‌ها را افزایش داد. این روش‌ها به‌صورت زیر هستند:

رعایت مرتب بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دندان‌ها علاوه بر حفظ سلامتی آنها باعث افزایش عمر لمینت دندان‌ها نیز می‌شود. از مهم‌ترین عوامل کمک‌کننده به حفظ سلامت دندان و لمینت‌های تقویت شده لوسایت، رعایت بهداشت از طریق استفاده از نخ دندان، دهان‌شویه و مسواک زدن به‌صورت مرتب و حداقل یک‌بار در شبانه‌روز است.

عدم فشار به دندانها

علاوه بر پرهیز از خوردن غذاهای سفت و باز کردن درب اشیا با دندان، فشار آوردن دندان‌ها به یکدیگر (دندان‌قروچه) هم به‌مرور زمان باعث افزایش احتمال شکستگی لمینت‌های لوسایت و همین طور کاهش طول عمر آنها می‌شود.

پرهیز از استعمال دخانیات و استفاده از مواد غذایی رنگ‌دار

اگر به‌طور مکرر از قلیان، سیگار یا مشروبات الکلی استفاده می‌کنید، لمینت‌های تقویت شده به‌روش لوسایت را فراموش کنید. اگر به فکر استفاده از لمینت برای زیبایی دندان‌های خود هستید، باید بدانید دخانیات و مواد غذایی رنگ‌دار مانند رب، شربت‌های رنگی، زعفران و… باعث تغییر رنگ روکش دندان‌ها در طولانی مدت خواهند شد.

ظرافت لمینت‌ها در عین استحکام

کلام آخر

لمینت‌های تقویت شده لوسایت در واقع دسته‌ای از بهترین لمینت سرامیکی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است. که از نظر استحکام و خواص مکانیکی تقویت ‌شده‌اند. این لمینت‌ها دارای خواص و زیبایی زیادی از جمله ظاهر یکپارچه و طبیعی و همچنین شفافیت بالا در عین استحکام زیاد هستند.

لمینت‌های لوسایت نیز مانند سایر لمینت‌ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند که در این بخش به‌طور کامل به آن پرداختیم. علاوه بر آن پس از مطالعه این مطلب با ماهیت لمینت‌های لوسایت و چگونگی تولید آنها نیز آشنا شدید.

اشتراک گذاری این مطلب

علت تغییر رنگ لمینت دندان چیست؟
دسته‌بندی نشده

علت تغییر رنگ لمینت دندان چیست؟

علت تغییر رنگ لمینت دندان : یکی از روش های زیبایی که اکثر متخصصان دندانپزشکی به زیباجویان پیشنهاد می دهند، لمینت دندان است. این نوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *