Search
Close this search box.

لمینت‌های کوارتز ساختگی

لمینت کوارتز

با لمینت‌های کوارتز ساختگی (Artificial quartz laminates) آشنا شویم!

لمینت دندان برای کسانی که خواهان لبخندی زیبا و دندان هایی براق و تمیز هستند توصیه می شود. هر چه دندان ها زیباتر و تمیزتر باشند، صورت زیباتر می شود. لمینت های دندان انواع مختلفی دارند و با گذشت زمان هر یک از این نوع لمینت ها در عملکرد و روش های ساخت پیشرفت زیادی کرده اند.

لمینت‌های دندانی انواع گوناگونی دارند که طی گذشت زمان هر کدام از این نوع لمینت‌ها به میزان چشمگیری از نظر عملکردی و روش‌های تولیدی پیشرفت داشته‌اند. به‌عنوان مثال در میان لمینت‌های سرامیکی یکی از جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین آنها لمینت‌های کوارتز ساختگی هستند.

این لمینت‌ها مقاومت بالایی دارند و نسبت به دیگر انواع لمینت دندانی، از شفافیت بالاتری برخوردارند. لمینت‌های کوارتز درجه رنگ‌بندی متنوعی دارند و جلوه بسیار طبیعی‌تری به دندان‌ها می‌بخشند. رنگ‌پذیری این نوع لمینت بسیار پایین است و نصب آنها نیاز به تزریق بی‌حسی ندارد.بهترین لمینت سرامیکی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است.

لمینت‌های کوارتز ساختگی

مزایای استفاده از لمینت‌های کوارتز چیست؟

این نوع از لمینت‌ها دارای خواص زیادی در کنار ظاهر زیبایی که به لبخند شما می‌بخشند، هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقاومت بالا و استحکام زیادی در برابر سایش و اعمال فشار دارند.
  • این نوع از لمینت‌ها در زمان بسیار کمی نصب می‌شوند.
  • لمینت‌های سرامیکی کوارتز ساختگی رنگ‌پذیری بسیار کمی دارند.
  • این نوع از لمینت‌ها هنگام نصب کاملاً بدون درد هستند و ریسک عوارض جانبی تزریقات بی‌حسی را برطرف می‌کنند.
ظاهر لبخند با لمینت‌های سرامیکی کوارتز ساختگی

معایب لمینت‌های سرامیکی کوارتز ساختگی را بدانیم!

  • این نوع لمینت نسبت به لمینت‌های دیگر قیمت نسبتاً بالاتری دارد.
  • پس از نصب این نوع لمینت دیگر امکان تغییر رنگ و فرم آن وجود ندارد و باید قبل از اقدام به نصب آنها تصمیم نهایی خود را گرفته باشید.
  • دندان‌هایی که دارای پوسیدگی زیادی هستند را نمی‌توان با این نوع لمینت‌ها پوشش داد.
  • نصب این نوع لمینت نیاز به زمانی حدود 10 روز تا 2 هفته برای آماده سازی قالب دارد.

چگونه از لمینت‌های کوارتز ساختگی مراقبت کنیم؟

روش نگهداری انواع لمینت‌های سرامیکی تقریباً مشابه با یکدیگرند. چند نکته اساسی که باید هنگام نصب لمینت‌های سرامیکی کوارتز ساختگی در نظر داشته‌ باشید به شرح زیر هستند:

  1. پس از گذشت حدود 1 هفته از نصب لمینت‌ها، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید که برای صیقل دادن دندان‌های شما با استفاده از خمیر ویژه دارای خواص ضد سایشی اقدام کند.
  2. در صورتی که هنگام خواب دندان قروچه دارید، باید از پزشک خود محافظ دندانی تهیه کنید که هنگام خواب میان دندان‌های خود قرار دهید و از آسیب به لمینت دندان‌های خود جلوگیری کنید.
  3. پس از قرار دادن لمینت‌های کوارتز ساختگی، اهمیت رعایت دهان و دندان چندین برابر می‌شود. برای حفظ سلامت دندان‌های خود و نگهداری بهتر از لمینت آنها، نیاز است حتماً به‌طور مرتب از خمیر دندان مخصوص دارای فلوراید استفاده کنید. دهان‌شویه و نخ دندان مخصوص هم از جمله مواردی هستند که نباید فراموش شوند.
  4. در دوره‌های زمانی منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید که از خرابی و پوسیدگی‌های دندان‌های خود و خطرات احتمالی برای لمینت‌های دندان‌ها جلوگیری شود.
انتخاب رنگ متناسب با رنگ اصلی دندان‌های شما

7 موردی که بر استحکام و طول عمر لمینت‌های کوارتز تأثیرگذار است!

در مرحله اول انتخاب پزشک متخصص و باتجربه اولویت دارد. به‌عنوان مثال اگر تیم پزشکی و لابراتوار دندان مهارت بالایی داشته ‌باشند، حتی نازک‌ترین لمینت‌ها هم هرگز نمی‌شکنند. دیگر مسائلی که بر استحکام لمینت‌های کوارتز ساختگی تأثیر دارند، شامل موارد زیر هستند:

  1. ارزیابی صحیح و دقیق دندانپزشک از چیدمان دندان‌های شما
  2. استفاده از انواع لمینت‌های متفاوت برای دندان‌ها در صورت نیاز
  3. انتخاب درست اندازه لمینت نسبت به سایز دندان‌ها
  4. انتخاب درست میزان درگیری دندان‌های دو فک و هم‌پوشانی لمینت‌ها
  5. رعایت بهداشت دهان و دندان
  6. میزان تراش درنظر گرفته شده توسط پزشک برای هر کدام از دندان‌ها
  7. استفاده از نانوذرات جدید و مواد مصرفی استاندارد
لمینت کوارتز کاملا طبیعی

کلام آخر

لمینت‌های دندان انواع متفاوتی دارند که در میان لمینت‌های سرامیکی، لمینت‌های کوارتز ساختگی به‌دلیل ظاهر زیبا و استحکام مناسبی که دارند،حتما لمینت کامپوزیتی را بررسی کنید. طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. این کامپوزیت‌ها دارای مزایای زیادی هستند و همین‌طور معایبی هم دارند که در مقایسه با مزایای آنها در حقیقت اصلا به چشم نمی‌آیند.

مقالات مهم لیمنت دندان:  بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می شود؟ مراقبت های پس از بلیچینگ

در این بخش به معرفی این نوع لمینت‌ها، راه‌های مراقبت از آنها، افزایش استحکام و طول عمر آنها پرداختیم. در نهایت با انتخاب پزشک متخصص و مجرب و مطالعه این مطلب می‌توانید تصمیم خود را در مورد انتخاب این نوع لمینت و ظاهر منحصربه‌فرد آن بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب

خدمات زیبایی دندان

همه چیز درباره لمینت دندان اقساطی

لمینت اقساطی لمینت دندان اقساطی : با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی زیبایی به ویژه نصب لمینت و کامپوزیت، این سرویس ویژه ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *