Search
Close this search box.

انواع لمینت دندان و نوع جنسی ساخته شده

انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان : امروزه یکی از محبوب ترین راه حل هایی که برای سفیدتر کردن دندان ها ارائه می شود، لمینت دندان است، اما انواع مختلفی از لمینت وجود دارد که هر کدام ویژگی ها، مزایا، کاربردها و توانایی های خاص خود را دارند.دوام و هزینه متفاوت است.

اما آیا دندان‌های ترک خورده، تغییر رنگ دندان‌ها، فاصله بین دندان‌ها یا سایر مشکلات دندانی دارید؟ لبخند و اعتماد به نفس خود را با انواع روکش های دندانی که توسط دندانپزشکان استفاده می شود تقویت کنید.

لمینت ها می توانند دندان ها را تغییر دهند و در یک حرکت، شکاف ها را پر کنند و لبخندی زیبا و سفید مرواریدی ایجاد کنند. آنها نه تنها لبخند شما را زیباتر نشان می دهند، بلکه از دندان های شما نیز محافظت می کنند.

انواع لمینت دندان و نوع جنسی ساخته شده

یکی از روش‌های بسیار محبوب و رایج برای ایجاد زیبایی دهان و دندان‌ها، استفاده از روش لمینت است. اما به طور قطعی بسیاری از افرادی که قصد استفاده از این روش برای ایجاد ظاهری بهتر در دندان‌های خود را دارند، با این پرسش روبرو می‌شوند که جنس لمینت دندان چیست و چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد؟

 به طور کلی باید گفت چند جنس مختلف برای لمینت دندان وجود دارد که بر اساس بودجه و شرایط دندان‌های فرد، باید بهترین مورد انتخاب شود. در زیر به بررسی و معرفی انواع این جنس‌ها برای اطلاعات بیشتر شما پرداخته می‌شود.

آشنایی با انواع جنس لمینت دندان

برای لمینت کردن دندان‌های خود، گزینه‌ها و انتخاب‌های متعددی را پیش روی خود خواهید دید. چرا که لمینت‌ها جنس‌های مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود است.

برای این که اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید، در ادامه به بررسی کامل و دقیق جنس لمینت دندان می‌پردازیم که از طریق مشورت با متخصص، می‌توانید بهترین تصمیم ممکن را برای خود اتخاذ کنید.و شما لمینت دندان در تهران میتوانید توسط متخصص جراحی دندانپزشکی انجام دهید.

انواع لمینت دندان از نظر جنس را بشناسید

لمینت‌های سرامیکی

یکی از انواع لمینت‌های دندان، لمینت‌های سرامیکی هستند که از آن‌ها به عنوان زیباترین لمینت‌ها نیز یاد می‌شود. همچنین از نظر واکنش با دهان و بدن، این نوع کم‌ضررترین نوع لمینت است و از نظر ماندگاری هم بسیار عالی عمل می‌کند. به دلیل این ویژگی‌ها است که انتخاب نخست بسیاری از افراد همین جنس خواهد بود.

برای استفاده از لمینت‌های سرامیکی، ابتدا پزشک با تراشیدن بخش مینای دندان و قالب‌گیری، قالب‌های مربوطه را به لابراتوار ارسال می‌کند. در مدت زمانی که قالب نهایی آماده شود، پزشک از روکشی موقت برای دندان‌های بیمار استفاده می‌کند.

جنس‌های مختلف برای لمینت کدام‌ها هستند؟

معمولا بین 2 تا 3 هفته نیز طول می‌کشد که قالب نهایی آماده قرارگیری در دهان بیمار شود. استحکام بالا، عدم لکه‌گیری زیاد، عدم نیاز به بی‌حسی برای نصب، مقاومت بالا در برابر شکست، عدم برهمکنش منفی با دهان، ظاهر طبیعی و… از ویژگی‌های اصلی این جنس هستند. گفتنی است که جنس لمینت دندان سرامیکی خود به زیرمجموعه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه در خصوص این موارد نیز بررسی‌هایی صورت گرفته است.

لمینت سرامیک توده‌ای

لمینت سرامیک توده‌ای یکی از انواع جنس لمینت دندان است که مشخصه‌های مخصوص به خود را دارد. این نوع جنس لمینت دندان ویژه هر فرد ساخته می‌شود و از نظر زیبایی و ظاهر، گزینه بسیار ایده‌آلی است. البته باید به این مورد اشاره کرد که مقاومت کم و دوام پایین این مورد نسبت به جنس‌های دیگر، از ضعف‌های این لمینت به شمار می‌رود.

سرامیک فشرده

از انواع دیگر جنس لمینت دندان باید به سرامیک فشرده نیز اشاره کرد. سرامیک‌های فشرده قابلیت ساخت راحتی دارند و همچنین دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر جنس‌ها هستند. بیشتر بودن ضخامت، روی مقاومت و استحکام بیشتر سرامیک فشرده نیز تاثیر مثبتی دارد. البته افزایش ضخامت برای این جنس لمینت، باعث کاهش زیبایی آن می‌شود و این مورد را حتما باید مد نظر قرار دهید.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

جنس دی سیلیکات لیتیوم

جنس دی سیلیکات لیتیوم نیز از دیگر جنس‌هایی است که برای ساخت لمینت از آن‌ استفاده می‌شود. یکی از مشکلات افراد برای استفاده از لمینت که می‌تواند به عنوان مانعی برای استفاده از آن عمل کند، برخی از عادت‌های بد مانند دندان قروچه است.

مقالات مهم لیمنت دندان:  بهترین خمیردندان مخصوص لمینت دندان از نظر دندانپزشکان

اما متخصصان برای چنین افرادی نیز راهکارهایی را در نظر گرفته‌اند که این امکان را داشته باشند از لمینت دندان استفاده کنند. دی سیلیکات لیتیوم به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد، در برابر فشارهای شدید نیز عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد. گفتنی است که برای ساخت این جنس لمینت دندان از فناوری CAD/CAM استفاده می‌شود.و شما لمینت دندان در تهران میتوانید توسط متخصص جراحی دندانپزشکی انجام دهید.

جنس زیرکونیوم

از زیرکونیوم نیز برای ساخت لمینت‌های دندانی استفاده می‌شود. این عنصر یکی از فراوان‌ترین عنصرها به شمار می‌رود که مقاومت و دوام بسیار بالایی را نیز دارد. جالب است بدانید که این ماده، همان ماده‌ای است که از آن برای عمل تعویض مفصل استفاده می‌شود. زیست سازگاری این ماده و همچنین عدم سمیت آن از دیگر مزایای زیرکونیوم به شمار می‌روند.

با توجه به عدم شفافیت زیرکونیوم، هر نوع عیب و نقص روی دندان پوشیده خواهد شد و دیگر به چشم نمی‌آید. از ویژگی‌های دیگر این نوع لمینت باید به عدم ایجاد حساسیت در حفره دهانی، سازگاری کامل با بدن، انجام انواع ترمیم‌ها و عدم جذب آلودگی‌های مختلف اشاره کرد.

لمینت زیرکونیوم و مزایای آن

بهترین جنس لمینت دندان چیست؟

ممکن است پس از بررسی انواع جنس لمینت دندان، این پرسش را داشته باشید که باید کدام مورد را انتخاب کنید و در واقع چه جنسی کیفیت بهتری را دارد؟ پاسخ به این پرسش به صورت کلی امکان‌پذیر نیست و متناسب با شرایط هر فرد سنجیده می‌شود. ممکن است جنسی برای فردی نامناسب و برای دیگری بهترین گزینه ممکن باشد.

از این رو مراجعه به متخصص و معاینه توسط پزشک بهترین راهکار ممکن است. بر حسب شرایط دندان شما و همچنین برخی از عادت‌های احتمالی، پزشک بهترین انتخاب ممکن برای شما را پیشنهاد خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است که بودجه نیز در این انتخاب تاثیر کاملا مستقیمی دارد و باید حتما پیش از هر اقدامی در این زمینه به جمع‌بندی لازم برسید.

بهترین جنس لمینت دندان کدام است؟

جمع‌بندی

لمینت‌ها یکی از راه‌های محبوبی هستند که افراد برای کسب ظاهری زیبا و جذاب برای دندان‌های خود به سراغ آن‌ها می‌روند. ممکن است از این موضوع اطلاع نداشته باشید که همین لمینت‌ها در انواع و جنس‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های مشخصی است. در این مطلب سعی شد در خصوص جنس لمینت دندان صحبت شود و انواع مختلف آن مورد بررسی قرار بگیرد. مجدد یادآوری می‌شود که بهترین راه برای اطلاع از جنس مناسب برای هر فرد، معاینه توسط پزشک و مشورت با متخصصان است.

همچنین شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره‌های مربوطه، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت با ما در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

لمینت کریستالی چه کاربردی دارد؟
دسته‌بندی نشده

لمینت کریستالی چه کاربردی دارد؟

لمینت کریستالی چه کاربردی دارد؟ : لمینت کریستالی از جمله انواع لمینت است که زیباجو از این طریق می تواند دندان های همرنگ و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *