Search
Close this search box.

لمینت دندان برای زنان باردار چگونه انجام می شود؟

لمینت دندان برای زنان باردار چگونه انجام می شود؟

لمینت دندان برای زنان باردار مجاز است یا خیر سوالی است که ممکن است برای خیلی از خانم های باردار پیش بیاید. خانم هایی که باردار هستند و قصد دارند عمل های زیبایی از جمله لمینت دندان انجام دهند ابتدا باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنند. لمینت از جمله موارد زیبایی است که به عنوان روکشی بر روی دندان قرار می گیرد و عیوب و اشکالات دندان را می پوشاند.

معمولا پزشکان انجام این قبیل کارها را به خانم های باردار توصیه نمی کنند. آن ها عقیده دارند که بهتر است تمامی این موارد و حتی رفع مشکلات دندانی نیز به بعد از زایمان موکول شود. زیرا حساسیت های دوران حاملگی بالاست و بهتر است خانم ها بیشتر مراقب اوضاع و شرایط خود و جنین باشند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان به روکش هایی گفته می شود که به جهت زیبایی بر روی دندان نصب می شوند. این روکش ها عیب های موجود در دندان را اعم از شکل نامرتب و رنگ کدر پوشش می دهند. لمینت دندان هایی زیبا مرتب و مرواریدی را برای افراد به وجود می آورد. لمینت ها معمولا در دو نوع ساخته می شوند که به آن ها کامپوزیت و لمینت سرامیکی گفته می شود. به طور کلی لمینت را که از جنس سرامیک است برای عیوب کم و معمولی دندان مورد استفاده قرار می دهند.

معمولا انجام دادن لمینت و اصلاح دندان ها با آن محدودیت خاصی ندارد. اما در مورد زنان باردار انجام آن توصیه نمی شود. دوران بارداری برای مادر و فرزند تایم حساسی می باشد. پس بهتر است که لمینت در این زمان ها انجام نشود زیرا ممکن است خطراتی را برای آن دو به دنبال داشته باشد.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان برای زنان باردار

به طور معمول هیچ پزشک زنانی انجام لمینت دندان برای زنان باردار را مجاز نمی داند و آن را تایید نمی کند. از نظر پزشکان دندان و زنان تنها انجام دادن موارد ضروری دندانپزشکی در این دوران می تواند مجاز باشد. خانم های باردار بهتر است تنها در مواردی که اورژانسی می باشد به دندانپزشک مراجعه کنند. این موارد اورژانسی شامل خرابی و پوسیدگی دندان به گونه ای که احتمال داشته باشد عفونت دندان به خون سرایت کند. یا مشکل تا حدی جدی باشد که بر مادر باردار تاثیر داشته باشد.

در غیر از این موارد بهتر است مادر تا بعد از زایمان صبر کند. سپس به دندان پزشکی مراجعه نماید انجام لمینت دندان در این دوران علاوه بر مشکلات زیادی که برای مادر پیش می آید. همچنین باعث کاهش عمر لمینت نیز می شود خانم هایی که در زمان بارداری دندان خود را لمینت کرده اند بعد از مدتی لمینت بر روی دندان آن ها باقی نمی ماند و جدا می شود. همچنین انجام لمینت دندان برای مادران باردار عوارض زیادی به دنبال دارد.

لمینت دندان برای زنان باردار و خطرات آن برای جنین

لمینت دندان برای زنان باردار خطراتی برای جنین به همراه دارد. برای انجام خدمات زیبای دندان از جمله لمینت لازم است که مادر از دندان های خود عکس رادیولوژی تهیه کند. عکس های رادیولوژی با استفاده از اشعه ایکس انجام می شود. این اشعه علاوه بر تاثیرات مخربی که برای مادر دارد به شدت برای نوزاد نیز خطرناک می باشد. علاوه بر این مادر برای انجام لمینت باید به مدت طولانی حالت دراز کشیده باشد.

این حالت دراز کشیدن به پشت برای جنین بسیار خطرناک است زیرا به عروقی که مسئول خون رسانی به جنین هستند فشار وارد می کند. زمانی که به این رگ ها فشار وارد شود ممکن است موجب قطع خون رسانی به جنین شود. اگر خون رسانی به جنین متوقف شود می تواند منجر به مرگ او شود. پس باید مادران در قدم اول از انجام لمینت در زمان بارداری اجتناب کنند اگر مجبور به انجام آن شدند با پزشک به طور مفصل مشورت نمایند و به تمامی توصیه های وی عمل کنند.

لمینت دندان برای زنان باردار و خطرات آن برای جنین

تورم و التهاب لثه در لمینت دندان برای زنان باردار

همانطور که گفته شد لمینت دندان برای زنان باردار دارای عوارض بسیاری می باشد که تورم و التهاب لثه یکی از آن ها می باشد. خانم های باردار در طی نه ماه حاملگی تغییرات هورمونی بسیاری را تجربه می کنند. این تغییرات هورمونی دردسر ها و مشکلات زیادی را برای مادران به وجود می آورد. از مهم ترین مشکلاتی که به وجود می آورد می توان به مشکلات دهانی و دندانی اشاره کرد.

معمولا التهاب لثه و خونریزی آن در دوران بارداری شایع می باشد. اما انجام لمینت دندان در این دوران می تواند التهاب را تا حد زیادی تشدید کند. حتی ممکن است این التهابات منجر به بوجود آمدن بیماری های جدی تری شود. لمینت دندان و پوسیدگی دندان در دوران بارداری رابطه مستقیمی با هم دارند.

مقالات مهم لیمنت دندان:  جلوگیری از عوارض ناشی از روکش های لمینت با پورسلین

کاهش کلسیم بدن با لمینت دندان برای زنان باردار

از دیگر عوارض شدید لمینت دندان برای زنان باردار کاهش شدید کلسیم می باشد. جنین از بدن مادر خود تغذیه می کند و مواد لازم و مغذی را از او می گیرد. کلسیم یکی از مواردی است که جنین برای به دست آوردن آن از بدن مادرش استفاده می کند. بدن مادر این کلسیم را از طریق دندان و استخوان های خود برای جنین تامین می کند. لمینت کردن دندان در دوران حاملگی باعث کاهش سطح کلسیم بدن می شود. زمانی که کلسیم بدن مادر کم شود مشکلات زیادی از جمله خرابی و پوسیدگی دندان برای او پیش می آید.

از بین رفتن مینای دندان در لمینت دندان برای زنان باردار

لمینت دندان برای زنان باردار منجر به از بین رفتن مینای دندان می شود. علاوه بر التهابات و آسیب هایی که به لثه وارد می شود انجام لمینت منجر به از بین رفتن مینای دندان نیز می شود. به طور کلی دندان پزشکان برای انجام لمینت مینای دندان را خراش می دهند. زمانی که خانم ها باردار باشند دندان هایشان آسیب پذیر تر می شود وقتی که مینای دندان آن ها خراش داده شود دندان آسیب جدی می بیند.

لمینت دندان برای زنان باردار در سه ماهه اول

انجام لمینت دندان برای زنان باردار در سه ماهه اول به هیچ عنوان مورد تایید دندان پزشکان و دکتر زنان نمی باشد. سه ماهه اول برای جنین مدتی بسیار حساس و مهم است در این سه ماه بافت های اصلی بدن جنین تشکیل می شود. ممکن است هر چیزی بر آن تاثیر سوء داشته باشد. مواد شیمیایی که برای لمینت دندان اعم از خود مواد لمینت و بی حسی و غیره می تواند برای جنین مضر باشد برای او ایجاد حساسیت کند.

علاوه بر جنین مادر هم در طول این سه ماه مشکلاتی مانند تهوع و سرگیجه دارد که انجام لمینت آن را تشدید می کند. لمینت با تشدید حال بد مادر گذراندن این سه ماه را برای وی سخت تر و طولانی تر می کند. بهتر است مادران در این سه ماه و بیشتر از دو بار آن هم در مواقع ضروری به پزشک مراجعه نکنند.

لمینت دندان برای زنان باردار در سه ماهه دوم

انجام لمینت دندان برای زنان باردار به طور کلی توصیه نمی شود. اما انجام خدمات دندانپزشکی در سه ماهه دوم بهتر از سه ماهه اول است. اگر چه در این سه ماه انجام موارد دندان پزشکی و رفع مشکلات دندان مناسب تر می باشد. اما باید توجه داشت که دراز کشیدن طولانی مدت برای مادر باردار مناسب نیست. پس بهتر است موارد دندانپزشکی که لازم و ضروری هستند در این ماه ها انجام شود.

همچنین سعی شود که این موارد زیاد طولانی نشود و جلسات دندان پزشکی خیلی طول نکشد. تا به مادر فشار وارد نشود مادرانی که اصرار به انجام لمینت در دوران بارداری دارند بهتر است آن را در سه ماهه دوم بارداری انجام دهند. زیرا در این سه ماهه اعضای بدن جنین به صورت تقریبی شکل گرفته می باشد. علاوه بر این مادر باردار باید با پزشک مشورت کند و با آگاهی کامل اقدام به انجام لمینت در این زمان نماید.

لمینت دندان برای زنان باردار در سه ماهه دوم

لمینت دندان برای زنان باردار در سه ماه آخر

لمینت دندان برای زنان باردار در سه ماه اخر یا سه ماه سوم اصلا توصیه نمی شود. رشد جنین در سه ماه اخر کامل می شود و بیشتر رشد او در طول این سه ماه می باشد. انجام کارهای طولانی و موارد درمانی سنگین اعم از لمینت برای مادران باردار در سه ماه دوم کاملا ممنون می باشد. زیرا می تواند به جنین مشکلات جدیی وارد کند.

خانم های باردار به هیچ وجه نباید در این سه ماه اقدام به انجام لمینت دندان های خود کنند. زمانی که مادر برای انجام لمینت به صورت طولانی مدت به پشت دراز می کشد به جنین فشار وارد می شود. این فشار های وارده در زمانی که جنین به سرعت در حال رشد است می تواند منجر به آسیب به او شود.

کلام پایانی

انجام لمینت برای زنان باردار مناسب نیست و توصیه نمی شود. بهتر است خانم های باردار این عمل زیبایی را به بعد از به دنیا آمدن بچه موکول کنند. لمینت دندان در این دوران با انجام عکس برداری ها ‌ و طی مراحل طولانی مدت امکان دارد سلامتی و جان بچه را به خطر بیندازد. علاوه بر این لمینت در زمان حاملگی مشکلات و سختی های زیادی را برای مادر به همراه دارد. بهترین زمان انجام لمینت در دوران بارداری سه ماهه دوم می باشد. بهتر است در سه ماه اول و آخر بارداری علی الخصوص سه ماه آخر لمینت دندان انجام نگیرد.

اشتراک گذاری این مطلب

لمینت لوسایت
خدمات زیبایی دندان

لمینت‌های تقویت شده لوسایت

با لمینت‌های تقویت شده لوسایت آشنا شویم! لمینت دندان راه حل خوبی برای داشتن لبخندی زیبا است. لبخند می تواند تاثیر مثبتی بر اطرافیان و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *